I en representativ enkät från TÜV Saarland har HEINRICH KIPP WERK återigen fått toppbetyg. Inom områdena kundnöjdhet och servicekvalitet fick företaget totalbetyget ”mycket bra”.
Vartannat år gör TÜV Saarland en enkät bland KIPPs tyska kunder. Där undersöker man bland annat om kunderna är nöjda med servicen, vilka kriterier som är extra viktiga och hur enskilda processteg bedöms. I år gjordes enkäten för första gången online.
”Vi är särskilt glada för att 99,4 % av kunderna i enkäten kan tänka sig att beställa från KIPP igen”, säger Nicolas Kipp, vd på KIPP. ”Det bekräftar vår servicestrategi och gör att vi vill fortsätta att erbjuda samma fina service.” I jämförelse med den senaste enkäten var det inga stora skillnader. De fem viktigaste kriterierna är: artikeltillgång (betyg 1,56), produktkvalitet (1,36), punktlighet (1,47), snabb orderbehandling (1,44) och leverans (1,56).
KIPP tillverkar sina produkter i Sulz am Neckar och sortimentet består av 60 000 delar. Tack vare omfattande egentillverkning, stor lagerkapacitet och det avancerade logistikcentret kan företaget alltid garantera en bra leveransförmåga. Standardartiklarna finns på lager. De skickas samma dag som beställningen kommer in. |