FÖRDELARNA MED KIPPS WEBBPLATS I KORTHET
ALLT OM REGISTRERING OCH INLOGGNING
Vill du registrera dig och dra nytta av alla fördelar med KIPP-kundportalen? Då finns all nödvändig information här.
Ja, du kan använda dina tidigare inloggningsuppgifter i den nya butiken. Efter den första inloggningen behöver du byta lösenord. Direkt efter inloggningen får du ett e-postmeddelande med information om hur du skapar ett nytt lösenord. Du kan sedan använda alla funktioner i kundportalen med det nya lösenordet.
- Klicka på ”Mitt konto” i det övre fältet på KIPPs webbplats precis bredvid sökfältet.
- Klicka på ”Registrera” under inloggningsknappen.
- Ange dina personuppgifter och företagsinformation under registreringsprocessen och klicka sedan på ”Fortsätt”. Alla obligatoriska fält är märkta med en *.
- I tredje steget av registreringsprocessen kan du välja typ av konto.
- Välj ”Kundkonto” om du vill kunna använda alla funktioner på plattformen obegränsat och kunna beställa via webbutiken.
- Med ”CAD-konto” får du enbart åtkomst till produktinformation och CAD-data.
- Om du väljer ”Kundkonto” anger du om ditt företag sedan tidigare har varit kunder hos KIPP eller är en ny kund . Välj ”befintlig kund” om du är osäker.
- När du har avslutat det sista steget får du en bekräftelse via e-post till den angivna e-postadressen. Kontrollera gärna skräppostmappen om du inte har fått ett e-postmeddelande efter en liten stund.
- Med hjälp av bekräftelselänken i e-postmeddelandet kan du ange ett lösenord. Efter detta steg kan det dröja ca fem till tio minuter innan ditt konto är aktiverat.
För tillfället är det på kontosidorna inte möjligt att ändra dina kontouppgifter eller skriva över kontot på någon annan. Skicka önskade ändringar till websupport@kipp.com.
Tyvärr går det för tillfället inte att göra beställningar från KIPPs webbplats som privatperson.
Om du har glömt ditt lösenord eller inte kommer åt ditt konto kan du återställa lösenordet via ”Glömt ditt lösenord?” på inloggningssidan. Då skickas ett e-postmeddelande till den e-postadress som du har angett för återställning av lösenordet.
Har du inte fått något e-postmeddelande? Kontrollera gärna skräppostmappen eller kontakta IT-ansvariga på ditt företag. Ofta kan företags brandväggar förhindra att sådana e-postmeddelanden når fram.
Om ditt kundkonto är spärrat kontaktar du vår kundtjänst via websupport@kipp.com. För att det ska gå snabbt att aktivera ett konto anger du din e-postadress, kundnamnet och kundnumret direkt.
ALLT OM BESTÄLLNING
Här finns allt du behöver veta om din beställning i KIPPs webbutik.
Det kan röra sig om att du har ett begränsat CAD-konto. Då kan du endast ladda ner CAD-data för produkter men inte skapa några beställningar.
Under ”Mitt konto” finns menypunkten ”Uppdatera konto”. Där kan du efterfråga en kostnadsfri uppdatering av ditt konto. När din efterfrågan har bearbetats av kundtjänst får du en e-postbekräftelse. Logga sedan in på ditt konto på nytt. Du bör därefter kunna använda onlinekontots alla funktioner obegränsat och göra beställningar.
En skriftlig offert är ofta en förutsättningar för företag för att göra en beställning. Med hjälp av verktyget ”Begär offert” kan du med några få klick begära en offert för alla önskade produkter och får sedan automatiskt. Den enda förutsättningen är en registrering på KIPPs webbplats.
- Logga in med ditt onlinekonto.
- I varukorgen kan du skicka dina önskade produkter direkt till KIPP som en förfrågan med hjälp av knappen ”Begär kundkorg”.
- En offert skickas automatiskt till den e-postadress som du har angett. På ditt onlinekonto finns en översikt över alla tidigare offerter.
- Offerten kan du sedan direkt omvandla till en onlinebeställning.
På din kontosida hittar du fliken ”Beställningshistorik”. Alla beställningar som hittills har gjorts från ditt konto listas där. Det finns också länkar till de viktigaste dokumenten, från orderbekräftelsen till följesedeln. Med ett fåtal klick kan du göra beställningen på nytt och sparar på så vis tid i och med att du inte behöver lägga till produkterna i varukorgen på nytt.
Alla viktiga dokument från dina tidigare beställningar finns på ditt onlinekonto. Klicka på ”Beställningshistorik” på ditt konto och välj respektive beställning.
Tidigare kunde du i webbutiken bara ange annan leveransadress inom landet. Om du vill få beställningen levererad utomlands ska du kontakta vår kundtjänst via websupport@kipp.com.
Kontakta kundtjänst via websupport@kipp.com.
ÖVRIG INFORMATION
På produktsidan för den produkt du är intresserad av hittar du all viktig information om möjliga utföranden samt CAD-data. CAD-modellerna har olika vyer, så som 3D eller 2D och olika inställningsmöjligheter.
Du kan ladda ner alla CAD-data med bara ett fåtal klick. Du behöver bara logga in på webbutiken med ditt konto. Om du inte har skapat något konto än registrerar du dig med hjälp av följande länk.
FICK DU INTE SVAR PÅ DIN FRÅGA?
Våra medarbetare hjälper dig mer än gärna när som helst.